Easee
Easee Laadpaal is een slimme ev-lader boordevol techniek en veiligheidsvoorzieningen en zeer eenvoudig in gebruik.
De Easee Chargers zijn compacte laders(slechts 26 x 20 x 11 cm) en hebben een strak design. De laders hebben een laadvermogen van 11- of 22 kW via een type 2 socket. De laders aken gebruik van via Wi-Fi of 4G. Dynamic load balancing is mogelijk in combinatie met de Easee Charge Lite Equalizer. Een Scandinavisch kwaliteitsproduct met 3 jaar garantie. ➡️ Slimmer laden Zo kun je met de Easee-app zelf de laadtijd instellen en er bijvoorbeeld voor kiezen om je auto ’s nachts te laten opladen. Op deze manier kun je overbelasting op het stroomnet voorkomen. Maak je gebruik van een dag- en nachttarief? Dan kun je met deze functie enorm besparen in (energie)kosten. Een fijne extra dus! Via de app behoud je ook het inzicht in het verbruik van de lader en kun je het maximale laadvermogen met een druk op de knop aanpassen. Je kunt ook op afstand de laadkabel vergrendelen om diefstal tegen te gaan. ➡️ Easee Equalizer of Tibber Pulse Dynamic Load Balancen kan eventueel met de Easee Equalizer of Tibber Pulse. Hiermee kun je de lader uitbalanceren met het stroomverbruik in jouw eigen huis. De Tibber Pulse is 3x zo goedkoop als de Easee Equalizer maar biedt alleen de mogelijkheid om te Load Balancen op 1 fase. ➡️ Over Easee Easee is een green-tech bedrijf dat werd opgericht in 2018. Ze ontwikkelen, ontwerpen en produceren hun producten in Scandinavië en exporteren momenteel naar landen in heel Europa. Hun ambitie is om in 2026 één van de grootste bedrijven op het gebied van groene technologie in Europa te worden en in 2031 één van de grootste ter wereld. ➡️ Ease Specs ✅ Laden tot 22 KW ✅ RFID voor laadpas of -token ✅ Gratis App ✅ Dynamic Load Balancing optioneel ✅ 3 jaar garantie ✅ Compact
Hardware
Afmetingen 256x193x106(mm)
Behuizing IP54, IK10
Variant Socket
Kabellengte Geen
Gewicht 1.5 KG
Laadspecificaties
DC lekdetectie 6 mA
Stroomvoorziening 6-32 Ampère
Netspanning 230V/400V
Laadvermogen tot 7.4 KW
(1-fase)
Laadvermogen tot 22 KW
(3-fase)
Software
RFID Ja
Bluetooth Ja
Connectiviteit WIFI
LTE
OCPP 1.6 J
MID meter Nee¹
¹ Klik op de tekst voor meer info
Van advies tot Laadpaal
Binnen 2 weken geinstalleerd.

Adviesgesprek
.webp)
Offerte
_edited.jpg)
Installatie
Goed om te weten
Wij helpen je graag op weg
Een eigen oprit of parkeerplaats maakt het plaatsen van een laadpaal thuis in vrijwel alle gevallen mogelijk.
Heb je geen eigen oprit, maar wel een openbare parkeerplaats die relatief dicht aan je huis of tuin grenst? Dan zijn er ook voor jouw situatie ook mogelijkheden om thuis te laden.
Wanneer je niet beschikt over een eigen parkeerplaats, maar toch graag thuis wilt laden, is het mogelijk jouw auto op te laden door middel van een laadarm, kabelgoot of kabeldrempel. De laadkabel mag namelijk geen voetgangers of het overige verkeer hinderen. Wel zijn er een aantal voorwaarden die gemeenten stellen. Informeer voor de betreffende regels bij je gemeente.
In het geval jouw eigen parkeervak niet aan je tuin grenst, en je de laadpaal wilt plaatsen binnen jouw parkeervak, moet er een kabel gelegd worden in gemeentelijk grond. Hiervoor dien je zelf toestemming te vragen en een vergunning voor te ontvangen.
Je kunt je laadpaal bevestigen aan de gevel/muur/wand maar ook op een montagepaal. Een montagepaal kost gemiddeld €300,- aan aanschafkosten excl. de extra kosten voor het ingraven. Voor het ingraven wordt vaak een sokkel gebruikt van ongeveer €75,-. Het plaatsen van je laadbox aan de gevel/muur/wand is dus een stuk goedkoper.
Een laadstation wordt vaak aan de muur bevestigd, meestal in een garage of aan de buitenmuur van je huis. Een laadpaal is een vrijstaand laadpunt dat op een paal wordt gemonteerd, vaak aan de rand van een oprit of parkeerplaats.
Beide varianten functioneren hetzelfde qua laadcapaciteit en techniek, maar de keuze hangt af van je persoonlijke situatie:
-
Heb je een garage of muur dichtbij je parkeerplek, dan is een wallbox vaak de beste keuze.
-
Heb je een parkeerplek verder van het huis of wil je meerdere auto's kunnen bedienen, dan is een vrijstaande laadpaal handiger.
-
De snelheid waarmee jouw elektrische auto kan worden opgeladen hangt af van twee factoren. De snelheid van de boordlader van de auto en de snelheid waarmee de laadpaal laadt. Om te bepalen hoe lang je auto nodig heeft om op te laden, moet je drie dingen weten.
-
Hoeveel kW aan stroom kan ik opwekken vanuit de meterkast?
-
Welk aantal kW’s kan de boordlader in de accu laden?
-
Hoeveel kW accupakket zit er in de auto?
Rekenvoorbeeld:
Je hebt een 3-fase 25A meterkast, hier pak je 3x16A van weg en kun je dus 11kW gebruiken om je auto op te laden. In de auto zit tevens een 11kW boorlader. Je hebt een totaal accupakket van 70kW. Je deelt het aantal het totaal accupakket 70kW accu door de 11kW beschikbare stroom en komt uit op +- 6,5 uur. Je meterkast is ook een belangrijke factor om te kijken hoeveel je kunt laden.
-
De meeste laadpalen ondersteunen Dynamic Load Balancing(DLB) en zorgen hiermee voor het automatisch terug schroeven van de laadsnelheid zodat jij hier zelf geen omkijken naar hebt. Het laadstation meet continue hoeveel stroom er beschikbaar is en past de laadsnelheid aan zodat je nooit meer stroom laadt dan beschikbaar is. Zonder DLB is de kans een stuk groter dat de hoofdzekering afslaat omdat het laadstation altijd het maximale vermogen zal vragen. Is het in jouw situatie altijd mogelijk om het maximale vermogen te laden? Dan heb je geen DLB nodig. Alle laadpalen die wij installeren ondersteunen dyamic load balancing.
In principe is elke meterkast geschikt voor een laadstation. Met een 3 fase aansluiting kun je sneller laden dan met een 1 fase aansluiting.
Wanneer is een 1-fasemeterkast geschikt?
Een 1-fasemeterkast - vaak 1 x 35 ampère - is geschikt om te laden met maximaal 7,3 KW (32 ampère). Je hebt hiervoor Dynamic Load Balancing nodig omdat je maar 3 Ampere overhoudt. Heb je minder dan 1 x 35 ampère hoofdaansluiting? Dan kun je laden met maximaal 3,7 kWh. Je kunt wel een 3 fase laadstation kiezen, en vervolgens laden op 1 fase. Voor laden met maximaal 7,3 KW kies je het best een 22 KW laadstation en met laden met maximaal 3,7 KW kies je een 11 KW laadstation. Op deze manier hoef je jouw laadstation niet te vervangen als je toch overgaat op een 3 fase meterkast.
Laden met 3 fase
Indien je sneller wilt laden, bijv. met 11 kWh, dan adviseren wij jouw om je hoofdaansluting te laten verzwaren. Wij kunnen hiervoor jouw groepenkast omzetten bij de installatie van het laadstation. De netbeheerder zal daarna de nieuwe hoofdzekeringen plaatsen. Dit kost ongeveer €200,-(kosten netbeheerder). Informeer bij ons naar de meerkosten voor de voorbereiding van jouw groepenkast voor 3 fase.
Een aantal van onze laadpalen voor thuis hebben de mogelijkheid om het verbruik automatisch door te berekenen aan bijvoorbeeld je werkgever.
Het is belangrijk dat de betreffende laadstation beschikt over zowel een RFID en een ingebouwde MID kWh meter is handig. Dit is voor de zakelijke rijder die thuis wilt laden een ideale optie.
Op de betreffende productpagina zie je of de laadstation een ingebouwde MID kWh meter heeft. Indien dit niet het geval is, en je toch automatisch wilt verrekenen, dient er een MID kWh meter bijgeplaatst te worden in de groepenkast. De kosten voor een 3 fase MID kWh meter is ongeveer €100,- excl. installatie.
Thuis laden met het Multitankcard(MTC) laadpas van je werkgever kan met een abonnement van E-flux i.c.m. een laadstation met een RFID lezer. De laadkosten zullen dan direct worden doorberekend aan je werkgever. Een abonnement van E-flux kost €4,38 ex BTW. Kijk voor meer informatie op E-flux.io.
Op de betreffende productpagina zie je eenvoudig of de laadstation beschikt over een RFID lezer.










.png)



