top of page

Eigen monteurs

Snelle installatie

3 jaar garantie

22 KW

Zwart

€150,-

¹ Klik op de tekst voor meer info

va. €1.100,-

De Webasto Unite 22 kW is een hoogwaardig en mooi vormgegeven laadstation geschikt voor alle elektrische auto's. Via de app of via de Webasto Portal heeft u altijd inzicht in uw laadsessies en kunt u ook het laadstation beheren. De Webasto Unite biedt een schaalbaar en makkelijk instelbaar laadvermogen tot een laadvermogen van 22kW. U kunt via DIP-switches 10, 13, 16, 20, 25, 30, 32A instellen of het amperage instellen via de geïntegreerde Monta portal of Monta App in stappen van 1A. ➡️ Stopcontact/socket De Webasto Unite heeft een stopcontact/ socket voor een type 2 laadkabel. U kunt hierop laden met alle typen elektrische auto's of plug in hybride auto's. ➡️ App en beheer U kunt uw Webasto Unite gemakkelijk beheren en bedienen op afstand met Monta App. Dit is toegang tot het laadstation via de Monta portaal en app (zie hiervoor ook de afbeeldingen). ➡️ Laadpas U kunt de laadsessies op uw Webasto Unite starten en stoppen met een RFID laadpas of druppel of via de Monta App. ➡️ Modbus TCP De Webasto Unite bevat een interface voor de integratie in een Energy Management System (EMS) via Modbus TCP. U kunt hiermee loadbalancing activeren met het laadstation zodat tijdens laden uw hoofdzekering niet doorslaat. ➡️ Laadplein/ meerdere laders op 1 netaansluiting U kunt met meerdere Webasto Unite laadstations een netwerk van laders maken. De Unite is uitgerust met geïntegreerd lokaal dynamic load management voor het aansluiten van maximaal 32 laadstations. ➡️ MID gecertificeerde kWh meter De Unite bevat een geïntegreerde MID gecertificeerde energiemeter waarmee bijgehouden kan worden hoeveel er geladen is met het laadstation. Deze informatie is eenvoudig af te lezen op het apparaat zelf. ➡️ DC lekbeveiliging De Unite is uitgerust met een geïntegreerde DC lekstroombeveiliging. Dit maakt een Type-B aardlekbeveiliging overbodig. ➡️ Dynamic load balancing De Webasto Unite is uitgevoerd met loadbalancing. Deze functionaliteit is praktisch voor u als u meerdere grotere verbruikers in uw net heeft. Door de Dynamische Load Balancing zal de lader rekening houden met het stroomverbruik van de andere verbruikers in uw net. De restcapaciteit van uw aansluiting wordt gebruikt om uw auto zo snel mogelijk op te laden. U loopt hierdoor nooit het risico dat uw hoofdzekering eruit vliegt. ➡️ Authenticatie van de lader Het starten en stoppen van het laden kunt u doen met een RFID laadpas of druppel en het zogenaamde Scan & Charge via de QR code op de lader met uw mobiele telefoon. Het kan verder ook Via de Monta Portal en via de Monta App. U kunt de lader ook zo instellen dat deze altijd klaar staat om direct het laden te starten zonder authenticatie. ➡️ Netwerkinterfaces De Webasto Unite kan online aangesloten worden via de volgende interfaces: LAN (RJ45) – 10 / 100 Base-TX, WLAN 802.11b/g - 54 Mbit/s of via WLAN Hotspot. ➡️ Communicatieprotocol Wilt u een connectie maken met een leasemaatschappij of automatisch de hoeveelheid geladen stroom doorgeven aan uw werkgever? Dat kan! De Webasto Next is uitgevoerd met het OCPP 1.6 J protocol (OCPP 2.0 voorbereid) en Modbus TCP die dit mogelijk maken.

Hardware

Afmetingen                        315 x 460 x 135 mm

Behuizing                             IP54

Variant                                   Socket

Kabellengte                       Geen

Gewicht                                5 KG

Laadspecificaties

DC lekdetectie                 6 mA

Stroomvoorziening      6-32 Ampère

Netspanning                     230V/400V

 Laadvermogen               tot 7.4 KW
(1-fase)                                  

Laadvermogen                tot 22 KW
(3-fase) 

Software

RFID                                         Ja

Bluetooth                            Nee

Connectiviteit                  Ethernet
                                                    WIFI


OCPP                                     1.6 J
               
MID meter                           Ja 

Goed om te weten

Wij helpen je graag op weg

  • Een eigen oprit of parkeerplaats maakt het plaatsen van een laadpaal thuis in vrijwel alle gevallen mogelijk.

     

    Heb je geen eigen oprit, maar wel een openbare parkeerplaats die relatief dicht aan je huis of tuin grenst? Dan zijn er ook voor jouw situatie ook mogelijkheden om thuis te laden.

     

    Wanneer je niet beschikt over een eigen parkeerplaats, maar toch graag thuis wilt laden, is het mogelijk jouw auto op te laden door middel van een laadarm, kabelgoot of kabeldrempel. De laadkabel mag namelijk geen voetgangers of het overige verkeer hinderen. Wel zijn er een aantal voorwaarden die gemeenten stellen. Informeer voor de betreffende regels bij je gemeente.

     

    In het geval jouw eigen parkeervak niet aan je tuin grenst, en je de laadpaal wilt plaatsen binnen jouw parkeervak, moet er een kabel gelegd worden in gemeentelijk grond. Hiervoor dien je zelf toestemming te vragen en een vergunning voor te ontvangen.

  • Je kunt je laadpaal bevestigen aan de gevel/muur/wand maar ook op een montagepaal. Een montagepaal kost gemiddeld €300,- aan aanschafkosten excl. de extra kosten voor het ingraven. Voor het ingraven wordt vaak een sokkel gebruikt van ongeveer €75,-. Het plaatsen van je laadbox aan de gevel/muur/wand is dus een stuk goedkoper. 
     

    Een laadstation wordt vaak aan de muur bevestigd, meestal in een garage of aan de buitenmuur van je huis. Een laadpaal is een vrijstaand laadpunt dat op een paal wordt gemonteerd, vaak aan de rand van een oprit of parkeerplaats.
     

    Beide varianten functioneren hetzelfde qua laadcapaciteit en techniek, maar de keuze hangt af van je persoonlijke situatie:

    • Heb je een garage of muur dichtbij je parkeerplek, dan is een wallbox vaak de beste keuze.

    • Heb je een parkeerplek verder van het huis of wil je meerdere auto's kunnen bedienen, dan is een vrijstaande laadpaal handiger.

  • De snelheid waarmee jouw elektrische auto kan worden opgeladen hangt af van twee factoren. De snelheid van de boordlader van de auto en de snelheid waarmee de laadpaal laadt. Om te bepalen hoe lang je auto nodig heeft om op te laden, moet je drie dingen weten.

     

    • Hoeveel kW aan stroom kan ik opwekken vanuit de meterkast?

    • Welk aantal kW’s kan de boordlader in de accu laden?

    • Hoeveel kW accupakket zit er in de auto?

     

    Rekenvoorbeeld:

    Je hebt een 3-fase 25A meterkast, hier pak je 3x16A van weg en kun je dus 11kW gebruiken om je auto op te laden. In de auto zit tevens een 11kW boorlader. Je hebt een totaal accupakket van 70kW. Je deelt het aantal het totaal accupakket 70kW accu door de 11kW beschikbare stroom en komt uit op +- 6,5 uur. Je meterkast is ook een belangrijke factor om te kijken hoeveel je kunt laden.

  • De meeste laadpalen ondersteunen Dynamic Load Balancing(DLB) en zorgen hiermee voor het automatisch terug schroeven van de laadsnelheid zodat jij hier zelf geen omkijken naar hebt. Het laadstation meet continue hoeveel stroom er beschikbaar is en past de laadsnelheid aan zodat je nooit meer stroom laadt dan beschikbaar is. Zonder DLB is de kans een stuk groter dat de hoofdzekering afslaat omdat het laadstation altijd het maximale vermogen zal vragen. Is het in jouw situatie altijd mogelijk om het maximale vermogen te laden? Dan heb je geen DLB nodig. Alle laadpalen die wij installeren ondersteunen dyamic load balancing.

  • In principe is elke meterkast geschikt voor een laadstation. Met een 3 fase aansluiting kun je sneller laden dan met een 1 fase aansluiting.

     

    Wanneer is een 1-fasemeterkast geschikt?

    Een 1-fasemeterkast - vaak 1 x 35 ampère - is geschikt om te laden met maximaal 7,3 KW (32 ampère). Je hebt hiervoor Dynamic Load Balancing nodig omdat je maar 3 Ampere overhoudt. Heb je minder dan 1 x 35 ampère hoofdaansluiting? Dan kun je laden met maximaal 3,7 kWh. Je kunt wel een 3 fase laadstation kiezen, en vervolgens laden op 1 fase. Voor laden met maximaal 7,3 KW kies je het best een 22 KW laadstation en met laden met maximaal 3,7 KW kies je een 11 KW laadstation. Op deze manier hoef je jouw laadstation niet te vervangen als je toch overgaat op een 3 fase meterkast.

     

    Laden met 3 fase

    Indien je sneller wilt laden, bijv. met 11 kWh, dan adviseren wij jouw om je hoofdaansluting te laten verzwaren. Wij kunnen hiervoor jouw groepenkast omzetten bij de installatie van het laadstation. De netbeheerder zal daarna de nieuwe hoofdzekeringen plaatsen. Dit kost ongeveer €200,-(kosten netbeheerder). Informeer bij ons naar de meerkosten voor de voorbereiding van jouw groepenkast voor 3 fase.

  • Een aantal van onze laadpalen voor thuis hebben de mogelijkheid om het verbruik automatisch door te berekenen aan bijvoorbeeld je werkgever.

     

    Het is belangrijk dat de betreffende laadstation beschikt over zowel een RFID en een ingebouwde MID kWh meter is handig. Dit is voor de zakelijke rijder die thuis wilt laden een ideale optie.

     

    Op de betreffende productpagina zie je of de laadstation een ingebouwde MID kWh meter heeft. Indien dit niet het geval is, en je toch automatisch wilt verrekenen, dient er een MID kWh meter bijgeplaatst te worden in de groepenkast. De kosten voor een 3 fase MID kWh meter is ongeveer €100,- excl. installatie.

  • Thuis laden met het Multitankcard(MTC) laadpas van je werkgever kan met een abonnement van E-flux i.c.m. een laadstation met een RFID lezer. De laadkosten zullen dan direct worden doorberekend aan je werkgever. Een abonnement van E-flux kost €4,38 ex BTW. Kijk voor meer informatie op E-flux.io.

     

    Op de betreffende productpagina zie je eenvoudig of de laadstation beschikt over een RFID lezer.


Bezoek
onze
Kennisbank
 

De keuze is reuze

De getoonde prijzen zijn incl. btw, materialen en basis installatie.¹

11 KW

Raedian Neo

Inclusief

Dynamic Load Balancing

€1.150,- All-in

22 KW

Zaptec Go

Inclusief

Dynamic Load Balancing

€1.200,- All-in

22 KW

Easee Charge Up

Inclusief

Dynamic Load Balancing

€1.250,- All-in

11 KW

Peblar Home

Inclusief

Dynamic Load Balancing

€1.300,- All-in

22 KW

Ratio Solar

Inclusief

Dynamic Load Balancing

€1.350,- All-in

22 KW

Wallbox Pulsar Plus

Inclusief

Dynamic Load Balancing

€1.400,- All-in

22 KW

Zapp V2.1

Inclusief

Dynamic Load Balancing

€1.450,- All-in

11 KW

Alfen Eve Single Pro-line

Inclusief

Dynamic Load Balancing

€1.500,- All-in

Van advies tot Laadpaal

Binnen 2 weken geinstalleerd.

Adviesgesprek

_austin-distel-klantenservice-medewerker-bij-yource.jpg
offerte-aanvragen (1).webp

Offerte

Monteur_edited (2)_edited.jpg

Installatie

bottom of page