top of page

Eigen monteurs

Snelle installatie

3 jaar garantie

Wallbox

Superklein maar toch geschikt voor Load Balancing en solar laden. Knap staaltje werk. 

Zwart

Vaste kabel of socket

€279,-

¹Klik op de tekst voor meer info

va. €1.400,-

De Wallbox is een handzaam laadstation dat online inzicht en load balancing biedt zonder abonnementen. De gegevens zijn inzichtelijk via een app die via WiFi of Bluetooth verbinding maakt, het aanleggen van een datakabel is hierdoor niet nodig. Het compacte design en de flexibele laadsnelheid maken de prijs-kwaliteitverhouding vervolgens erg scherp. ➡️ Instapmodel De Wallbox Plus Pulsar is het antwoord op van Wallbox op de groeiende vraag naar slimme thuislaadoplossingen. De Pulsar Plus lijkt qua functionaliteiten erg op de Wallbox Copper SB, maar heeft een aantal wezenlijke verschillen. Zo is de Pulsar Plus voorzien van een vaste laadkabel (beschikbaar in 5 en 7 meter), en is het laadpunt niet voorzien van een RFID lezer. Het laadpunt is uitgevoerd in de kenmerkende stijl van Wallbox en valt door zijn kleine profiel minder snel op aan de muur van een woning. Compact, krachtig en slim ➡️ Klein maar krachtig Ondanks het kleine profiel van de Wallbox Pulsar Plus is het laadpunt in staat te laden met een maximaal regelbaar laadvermogen van 22kW. Wat betekend dit? Het laadpunt kan onder ideale omstandigheden 22kW leveren. Dit hangt van twee belangrijke zaken af; Is er genoeg vermogen bij het aansluitpunt (meterkast, verdeelkast, etc.) beschikbaar? En kan de auto 22kW laden? (dit verschilt per type auto). Dan is de auto in een mum van tijd volgeladen. Een moderne elektrische auto met een accu van 80kWh, zal binnen een respectabele 3,5 uur vol zijn! En als de omstandigheden niet ideaal zijn? Dan schakelt het laadvermogen slim af naar het hoogst haalbare vermogen gelet op de beschikbare stroom en het type auto. Het laadpunt kan moeiteloos afschakelen naar het meest gunstige laadvermogen en houdt in combinatie met de loadbalancing ook nog eens rekening met het overige verbruik op de thuisaansluiting. ➡️ Slimme technologie Dankzij de slimme technologie van Wallbox kan het laadpunt gemakkelijk worden bediend via de Mywallbox app. Omdat het laadpunt niet is voorzien van een RFID lezer, is deze app nodig om laadsessies te starten. In plaats van een laadpas voor het laadpunt te houden, activeert u de laadsessie gemakkelijk via de app! Slim laden met Wallbox load balancing ➡️ Dynamic Load Balancing Inmiddels een relatief bekend begrip binnen de wereld van elektrisch laden. Het laadpunt kijkt via de slimme meter in de meterkast mee naar de stroom die verbruikt wordt door het huis (of bedrijf) en ziet hoeveel stroom er nog beschikbaar is voordat de hoofdschakelaar eruit vliegt. Zo kan het laadpunt altijd precies genoeg stroom gebruiken dat dit punt nét niet wordt bereikt en dat er dus met een zo hoog mogelijke snelheid wordt geladen zonder dat de rest van het huis zonder stroom komt te zitten. Maar wat nou als de slimme meter niet geschikt is voor loadbalancing? Wat nou als u geen DSMR protocol van 4.2 of hoger heeft? (technische term, kijkt u maar eens op de slimme meter!) Of misschien heeft u wel helemaal geen slimme meter beschikbaar. In deze situaties is de Wallbox Copper SB bij uitstek geschikt. De loadbalancing gaat namelijk via een eigen automaat dat in de groepenkast wordt geplaatst, waardoor de slimme meter helemaal niet nodig is. Deze module heet de ”powerboost” en is een 3-fasen meter die live kan meekijken met het vermogen van de woning, en zo het laadpunt aan kan sturen. Om deze module aan te sluiten op het laadpunt is een UTP verbinding nodig. ➡️ De voordelen van de Wallbox Pulsar Plus: ✅ Volledig dynamisch laadvermogen 1,4 – 22 kW (1- en 3-fasen laden) ✅ Load balancing kan via een externe module waarbij geen slimme meter nodig is. ✅ De loadbalancing werkt ook als uw netwerk offline is ✅ Connectiviteit doormiddel van wifi, ethernet of bluetooth ✅ Geïntegreerde DC-lekstroomdetectie ✅ Universeel, past op alle soorten elektrische auto’s met type 2 aansluiting ✅ Handmatige en digitale bediening (gratis Wallbox app) ✅ Vaste laadkabel, dus geen gedoe met losse kabels!

Hardware

Afmetingen                       166x163x82 mm¹

Behuizing                             IP54, IK10

Socket                                   Ja²

Kabellengte                       5- of 7 meter³

Gewicht                                1 KG zonder kabel

Laadspecificaties

DC lekdetectie                6 mA⁴

Stroomvoorziening      6-32 Ampère

Netspanning                     230V/400V

 Laadvermogen              tot 7.3 KW
(1-fase)                                  

Laadvermogen               tot 22 KW
(3-fase) 

Software

RFID                                        Nee⁵

Bluetooth                            Ja

Connectiviteit                  WIFI
                                                    4G⁶

OCPP                                     1.6J
               
MID meter                          Nee

¹²³   ⁵ ⁶ Klik op de tekst voor meer info

Van advies tot Laadpaal

Binnen 2 weken geinstalleerd.

_austin-distel-klantenservice-medewerker-bij-yource.jpg

Adviesgesprek

offerte-aanvragen (1).webp

Offerte

Monteur_edited (2)_edited.jpg

Installatie

Goed om te weten

Wij helpen je graag op weg

  • Een eigen oprit of parkeerplaats maakt het plaatsen van een laadpaal thuis in vrijwel alle gevallen mogelijk.

     

    Heb je geen eigen oprit, maar wel een openbare parkeerplaats die relatief dicht aan je huis of tuin grenst? Dan zijn er ook voor jouw situatie ook mogelijkheden om thuis te laden.

     

    Wanneer je niet beschikt over een eigen parkeerplaats, maar toch graag thuis wilt laden, is het mogelijk jouw auto op te laden door middel van een laadarm, kabelgoot of kabeldrempel. De laadkabel mag namelijk geen voetgangers of het overige verkeer hinderen. Wel zijn er een aantal voorwaarden die gemeenten stellen. Informeer voor de betreffende regels bij je gemeente.

     

    In het geval jouw eigen parkeervak niet aan je tuin grenst, en je de laadpaal wilt plaatsen binnen jouw parkeervak, moet er een kabel gelegd worden in gemeentelijk grond. Hiervoor dien je zelf toestemming te vragen en een vergunning voor te ontvangen.

  • Je kunt je laadpaal bevestigen aan de gevel/muur/wand maar ook op een montagepaal. Een montagepaal kost gemiddeld €300,- aan aanschafkosten excl. de extra kosten voor het ingraven. Voor het ingraven wordt vaak een sokkel gebruikt van ongeveer €75,-. Het plaatsen van je laadbox aan de gevel/muur/wand is dus een stuk goedkoper. 
     

    Een laadstation wordt vaak aan de muur bevestigd, meestal in een garage of aan de buitenmuur van je huis. Een laadpaal is een vrijstaand laadpunt dat op een paal wordt gemonteerd, vaak aan de rand van een oprit of parkeerplaats.
     

    Beide varianten functioneren hetzelfde qua laadcapaciteit en techniek, maar de keuze hangt af van je persoonlijke situatie:

    • Heb je een garage of muur dichtbij je parkeerplek, dan is een wallbox vaak de beste keuze.

    • Heb je een parkeerplek verder van het huis of wil je meerdere auto's kunnen bedienen, dan is een vrijstaande laadpaal handiger.

  • De snelheid waarmee jouw elektrische auto kan worden opgeladen hangt af van twee factoren. De snelheid van de boordlader van de auto en de snelheid waarmee de laadpaal laadt. Om te bepalen hoe lang je auto nodig heeft om op te laden, moet je drie dingen weten.

     

    • Hoeveel kW aan stroom kan ik opwekken vanuit de meterkast?

    • Welk aantal kW’s kan de boordlader in de accu laden?

    • Hoeveel kW accupakket zit er in de auto?

     

    Rekenvoorbeeld:

    Je hebt een 3-fase 25A meterkast, hier pak je 3x16A van weg en kun je dus 11kW gebruiken om je auto op te laden. In de auto zit tevens een 11kW boorlader. Je hebt een totaal accupakket van 70kW. Je deelt het aantal het totaal accupakket 70kW accu door de 11kW beschikbare stroom en komt uit op +- 6,5 uur. Je meterkast is ook een belangrijke factor om te kijken hoeveel je kunt laden.

  • De meeste laadpalen ondersteunen Dynamic Load Balancing(DLB) en zorgen hiermee voor het automatisch terug schroeven van de laadsnelheid zodat jij hier zelf geen omkijken naar hebt. Het laadstation meet continue hoeveel stroom er beschikbaar is en past de laadsnelheid aan zodat je nooit meer stroom laadt dan beschikbaar is. Zonder DLB is de kans een stuk groter dat de hoofdzekering afslaat omdat het laadstation altijd het maximale vermogen zal vragen. Is het in jouw situatie altijd mogelijk om het maximale vermogen te laden? Dan heb je geen DLB nodig. Alle laadpalen die wij installeren ondersteunen dyamic load balancing.

  • In principe is elke meterkast geschikt voor een laadstation. Met een 3 fase aansluiting kun je sneller laden dan met een 1 fase aansluiting.

     

    Wanneer is een 1-fasemeterkast geschikt?

    Een 1-fasemeterkast - vaak 1 x 35 ampère - is geschikt om te laden met maximaal 7,3 KW (32 ampère). Je hebt hiervoor Dynamic Load Balancing nodig omdat je maar 3 Ampere overhoudt. Heb je minder dan 1 x 35 ampère hoofdaansluiting? Dan kun je laden met maximaal 3,7 kWh. Je kunt wel een 3 fase laadstation kiezen, en vervolgens laden op 1 fase. Voor laden met maximaal 7,3 KW kies je het best een 22 KW laadstation en met laden met maximaal 3,7 KW kies je een 11 KW laadstation. Op deze manier hoef je jouw laadstation niet te vervangen als je toch overgaat op een 3 fase meterkast.

     

    Laden met 3 fase

    Indien je sneller wilt laden, bijv. met 11 kWh, dan adviseren wij jouw om je hoofdaansluting te laten verzwaren. Wij kunnen hiervoor jouw groepenkast omzetten bij de installatie van het laadstation. De netbeheerder zal daarna de nieuwe hoofdzekeringen plaatsen. Dit kost ongeveer €200,-(kosten netbeheerder). Informeer bij ons naar de meerkosten voor de voorbereiding van jouw groepenkast voor 3 fase.

  • Een aantal van onze laadpalen voor thuis hebben de mogelijkheid om het verbruik automatisch door te berekenen aan bijvoorbeeld je werkgever.

     

    Het is belangrijk dat de betreffende laadstation beschikt over zowel een RFID en een ingebouwde MID kWh meter is handig. Dit is voor de zakelijke rijder die thuis wilt laden een ideale optie.

     

    Op de betreffende productpagina zie je of de laadstation een ingebouwde MID kWh meter heeft. Indien dit niet het geval is, en je toch automatisch wilt verrekenen, dient er een MID kWh meter bijgeplaatst te worden in de groepenkast. De kosten voor een 3 fase MID kWh meter is ongeveer €100,- excl. installatie.

  • Thuis laden met het Multitankcard(MTC) laadpas van je werkgever kan met een abonnement van E-flux i.c.m. een laadstation met een RFID lezer. De laadkosten zullen dan direct worden doorberekend aan je werkgever. Een abonnement van E-flux kost €4,38 ex BTW. Kijk voor meer informatie op E-flux.io.

     

    Op de betreffende productpagina zie je eenvoudig of de laadstation beschikt over een RFID lezer.


Bezoek
onze
Kennisbank

De keuze is reuze

De getoonde prijzen zijn incl. btw, materialen en basis installatie.¹

22 KW

Webasto Unite

Inclusief

Dynamic Load Balancing

€1.100,- All-in

11 KW

Raedian Neo

Inclusief

Dynamic Load Balancing

€1.150,- All-in

22 KW

Zaptec Go

Inclusief

Dynamic Load Balancing

€1.200,- All-in

22 KW

Easee Charge Up

Inclusief

Dynamic Load Balancing

€1.250,- All-in

11 KW

Peblar Home

Inclusief

Dynamic Load Balancing

€1.300,- All-in

22 KW

Ratio Solar

Inclusief

Dynamic Load Balancing

€1.350,- All-in

22 KW

Zapp V2.1

Inclusief

Dynamic Load Balancing

€1.450,- All-in

11 KW

Alfen Eve Single Pro-line

Inclusief

Dynamic Load Balancing

€1.500,- All-in

bottom of page