top of page

Eigen monteurs

Snelle installatie

3 jaar garantie

22 KW

Socket

€150,-

¹ Klik op de tekst voor meer info

va. €1.200,-

De Zaptec Go is een compacte (slechts 1,3 kg) en slimme laadpaal met een laadvermogen van 22kW. Deze lader is speciaal ontworpen voor het laden aan huis en voegt een vleugje moderniteit toe aan elke omgeving dankzij zijn design en zwarte kleur. Met de Zaptec Go geniet u niet alleen van gebruiksgemak, maar ook van veiligheid, omdat deze Noorse laadpaal voldoet aan de allerhoogste standaarden. De Zaptec Go is één van de veiligste laadpalen op de markt. De Noorse ANWB (NAF) bekroonde de Zaptec Go tot de beste elektrische lader. Het laadpunt voldoet aan alle veiligheids- en DC-bewakingseisen. Het is dan ook geen verrassing dat de Zaptec Go in 2022 de Reddot Award heeft gewonnen. ➡️ Slimme laadpaal van Zaptec Klein, veilig en snel: dat is Zaptec Go! Deze compacte laadpaal biedt u de ideale oplossing voor het slim opladen van uw elektrische voertuig. ➡️ Kenmerken: 🔘 Zaptec Go is voorzien van geavanceerde technologie, altijd verbonden via wifi of 4G LTE-M, en wordt continu geüpdatet met de nieuwste functies 🔘 6x sneller: Met Zaptec Go laad u 6 keer sneller op dan met een standaard stopcontact. In slechts 1 uur laden met een 22 kW auto, kunt u al 100 km verder rijden 🔘 Compact en lichtgewicht: Zaptec Go is 3 keer lichter dan vergelijkbare laders op de markt, waardoor het een ruimtebesparende en praktische keuze is 🔘 Beschikt over een Eco-stand om te besparen op je elektriciteitsrekening Zaptec Go met Tibber Pulse Als u met uw Zaptec Go wilt laden op zonne-energie en load balancing (het aanpassen van het laadvermogen aan de beschikbare stroom op dat moment), bieden wij de Tibber Pulse aan. Load balancing wordt sterk aanbevolen, omdat u hiermee altijd zorgeloos kunt laden en optimaal gebruik maakt van uw opgewekte zonne-energie. De Pulse is een realtime energiemeter die u kunt aansluiten op uw eigen slimme meter. Door het monitoren van uw stroomverbruik en het aanpassen van de laadsnelheid, voorkomt de Pulse overbelasting van uw hoofdzekering. U heeft geen abonnement nodig en hoeft geen lid te zijn bij de energieleverancier Tibber om de Pulse te kunnen gebruiken. Functies van de Zaptec App 🔘 Zaptec levert bij de Zaptec Go een gratis app mee, die verschillende functionaliteiten biedt om uw laadervaring te optimaliseren: -Lock de laadkabel aan het laadstation -Bepaal wie er toegang heeft tot het laadstation Stel een laadschema in -Bekijk uw laadgeschiedenis ➡️Over Zaptec Bij Zaptec streven ze ernaar moderne mobiliteit toegankelijk te maken voor iedereen. Gevestigd aan de Noorse westkust, geloven zij dat reizen en ontdekken een intrinsiek onderdeel is van het menselijk bestaan. Hun passie ligt in het creëren van betere en innovatieve manieren om te reizen. Zaptec combineert de nieuwste technologieën met gebruiksvriendelijk design om zeer intuïtieve en efficiënte EV-laders aan te bieden. Zaptec laders zorgen voor een toegankelijke en persoonlijke manier om uw elektrische auto op te laden.

Hardware

Afmetingen                        240x180x75(mm)

Behuizing                             IP54, IK10

Variant                                   Socket

Kabellengte                       Geen

Gewicht                                1.3 KG

Laadspecificaties

DC lekdetectie                 6 mA

Stroomvoorziening       6-32 Ampère

Netspanning                      230V/400V

 Laadvermogen               tot 7.4 KW
(1-fase)                                  

Laadvermogen                tot 22 KW
(3-fase) 

Software

RFID                                         Ja

Bluetooth                             Nee

Connectiviteit                  WIFI
                                                    4G


OCPP                                     1.6 J
               
MID meter                           Nee¹ 

¹ Klik op de tekst voor meer info

Van advies tot Laadpaal

Binnen 2 weken geinstalleerd.

_austin-distel-klantenservice-medewerker-bij-yource.jpg

Adviesgesprek

offerte-aanvragen (1).webp

Offerte

Monteur_edited (2)_edited.jpg

Installatie

Goed om te weten

Wij helpen je graag op weg

  • Een eigen oprit of parkeerplaats maakt het plaatsen van een laadpaal thuis in vrijwel alle gevallen mogelijk.

     

    Heb je geen eigen oprit, maar wel een openbare parkeerplaats die relatief dicht aan je huis of tuin grenst? Dan zijn er ook voor jouw situatie ook mogelijkheden om thuis te laden.

     

    Wanneer je niet beschikt over een eigen parkeerplaats, maar toch graag thuis wilt laden, is het mogelijk jouw auto op te laden door middel van een laadarm, kabelgoot of kabeldrempel. De laadkabel mag namelijk geen voetgangers of het overige verkeer hinderen. Wel zijn er een aantal voorwaarden die gemeenten stellen. Informeer voor de betreffende regels bij je gemeente.

     

    In het geval jouw eigen parkeervak niet aan je tuin grenst, en je de laadpaal wilt plaatsen binnen jouw parkeervak, moet er een kabel gelegd worden in gemeentelijk grond. Hiervoor dien je zelf toestemming te vragen en een vergunning voor te ontvangen.

  • Je kunt je laadpaal bevestigen aan de gevel/muur/wand maar ook op een montagepaal. Een montagepaal kost gemiddeld €300,- aan aanschafkosten excl. de extra kosten voor het ingraven. Voor het ingraven wordt vaak een sokkel gebruikt van ongeveer €75,-. Het plaatsen van je laadbox aan de gevel/muur/wand is dus een stuk goedkoper. 
     

    Een laadstation wordt vaak aan de muur bevestigd, meestal in een garage of aan de buitenmuur van je huis. Een laadpaal is een vrijstaand laadpunt dat op een paal wordt gemonteerd, vaak aan de rand van een oprit of parkeerplaats.
     

    Beide varianten functioneren hetzelfde qua laadcapaciteit en techniek, maar de keuze hangt af van je persoonlijke situatie:

    • Heb je een garage of muur dichtbij je parkeerplek, dan is een wallbox vaak de beste keuze.

    • Heb je een parkeerplek verder van het huis of wil je meerdere auto's kunnen bedienen, dan is een vrijstaande laadpaal handiger.

  • De snelheid waarmee jouw elektrische auto kan worden opgeladen hangt af van twee factoren. De snelheid van de boordlader van de auto en de snelheid waarmee de laadpaal laadt. Om te bepalen hoe lang je auto nodig heeft om op te laden, moet je drie dingen weten.

     

    • Hoeveel kW aan stroom kan ik opwekken vanuit de meterkast?

    • Welk aantal kW’s kan de boordlader in de accu laden?

    • Hoeveel kW accupakket zit er in de auto?

     

    Rekenvoorbeeld:

    Je hebt een 3-fase 25A meterkast, hier pak je 3x16A van weg en kun je dus 11kW gebruiken om je auto op te laden. In de auto zit tevens een 11kW boorlader. Je hebt een totaal accupakket van 70kW. Je deelt het aantal het totaal accupakket 70kW accu door de 11kW beschikbare stroom en komt uit op +- 6,5 uur. Je meterkast is ook een belangrijke factor om te kijken hoeveel je kunt laden.

  • De meeste laadpalen ondersteunen Dynamic Load Balancing(DLB) en zorgen hiermee voor het automatisch terug schroeven van de laadsnelheid zodat jij hier zelf geen omkijken naar hebt. Het laadstation meet continue hoeveel stroom er beschikbaar is en past de laadsnelheid aan zodat je nooit meer stroom laadt dan beschikbaar is. Zonder DLB is de kans een stuk groter dat de hoofdzekering afslaat omdat het laadstation altijd het maximale vermogen zal vragen. Is het in jouw situatie altijd mogelijk om het maximale vermogen te laden? Dan heb je geen DLB nodig. Alle laadpalen die wij installeren ondersteunen dyamic load balancing.

  • In principe is elke meterkast geschikt voor een laadstation. Met een 3 fase aansluiting kun je sneller laden dan met een 1 fase aansluiting.

     

    Wanneer is een 1-fasemeterkast geschikt?

    Een 1-fasemeterkast - vaak 1 x 35 ampère - is geschikt om te laden met maximaal 7,3 KW (32 ampère). Je hebt hiervoor Dynamic Load Balancing nodig omdat je maar 3 Ampere overhoudt. Heb je minder dan 1 x 35 ampère hoofdaansluiting? Dan kun je laden met maximaal 3,7 kWh. Je kunt wel een 3 fase laadstation kiezen, en vervolgens laden op 1 fase. Voor laden met maximaal 7,3 KW kies je het best een 22 KW laadstation en met laden met maximaal 3,7 KW kies je een 11 KW laadstation. Op deze manier hoef je jouw laadstation niet te vervangen als je toch overgaat op een 3 fase meterkast.

     

    Laden met 3 fase

    Indien je sneller wilt laden, bijv. met 11 kWh, dan adviseren wij jouw om je hoofdaansluting te laten verzwaren. Wij kunnen hiervoor jouw groepenkast omzetten bij de installatie van het laadstation. De netbeheerder zal daarna de nieuwe hoofdzekeringen plaatsen. Dit kost ongeveer €200,-(kosten netbeheerder). Informeer bij ons naar de meerkosten voor de voorbereiding van jouw groepenkast voor 3 fase.

  • Een aantal van onze laadpalen voor thuis hebben de mogelijkheid om het verbruik automatisch door te berekenen aan bijvoorbeeld je werkgever.

     

    Het is belangrijk dat de betreffende laadstation beschikt over zowel een RFID en een ingebouwde MID kWh meter is handig. Dit is voor de zakelijke rijder die thuis wilt laden een ideale optie.

     

    Op de betreffende productpagina zie je of de laadstation een ingebouwde MID kWh meter heeft. Indien dit niet het geval is, en je toch automatisch wilt verrekenen, dient er een MID kWh meter bijgeplaatst te worden in de groepenkast. De kosten voor een 3 fase MID kWh meter is ongeveer €100,- excl. installatie.

  • Thuis laden met het Multitankcard(MTC) laadpas van je werkgever kan met een abonnement van E-flux i.c.m. een laadstation met een RFID lezer. De laadkosten zullen dan direct worden doorberekend aan je werkgever. Een abonnement van E-flux kost €4,38 ex BTW. Kijk voor meer informatie op E-flux.io.

     

    Op de betreffende productpagina zie je eenvoudig of de laadstation beschikt over een RFID lezer.

Bezoek
onze
Kennisbank

bottom of page