De Raedian Neo is een laadstation ter grootte van een A4`tje en weegt slechts 3.1 KG. Met haar uitgebreide App plan je laadsessies, laad je op de voordeligste momenten en deel je jouw laadstation met anderen. Rijk aan alle denkbare feautures maken deze laadunit, prijs-kwaliteit technisch gezien, misschien wel de beste laadbox van dit moment. Raedian zijn echte experts in Smart IoT en SaaS Cloud Platform diensten en hiermee onderscheiden ze zich duidelijk van concurrenten. De producten onderscheiden zich door hightech toepassingen te combineren met simpel gebruiksgemak, met name voor thuisgebruik. ➡️ Geen abonnement Wel de lusten, niet de lasten? De Raedian Neo biedt online inzicht in data en loadbalancing zonder dat daar een extra abonnement bij komt. Dat geeft een stuk vrijheid en de zekerheid dat je niet jarenlang aan maandelijkse kosten zit verbonden. Middels de Raedian app beheer je het laadstation en heb je inzicht in je verbruik. ➡️ Automatisch verrekenen met gecertificeerde MID kWh meter Automatische declaratie is mogelijk met de Raedian Neo, waar dit bij andere partijen vaak niet in het abonnement zit. ➡️ Laden op zonnepanelen Solar only is een ingebouwde slimme functie die het mogelijk maakt om op te laden met groene energie die wordt opgewekt door de zonnepanelen. Speciaal ontworpen om de beste laadervaring te bieden en energiekosten te verlagen. Laden op alleen zonnestroom kan al bij een productie van slechts 1.38 kWh wat opladen bij weinig zon of zonnepanelen mogelijk maakt. Daarnaast kun je ook de voorkeur geven aan laden met zonnestroom aangevuld met netstroom voor de overige bendigde stroom. Je organiseert laadsessies eenvoudig naar behoeften zoals gewenste oplaadtijd, CO-2 optimalisatie(zonnestroom) en tariefoptimalisatie. ➡️ Missie Raedian Het doel van Raedian is om de ervaring van elektrisch laden laagdrempelig te maken. Dit doen zij door high tech laadstation te ontwikkelen die zo snel mogelijk zijn en dat voor een betaalbare prijs. Voor het gebruiksgemak heeft Raedian servicekantoren in het land van de consument. ➡️ Hoogste laadsnelheid De hoogst mogelijke laadsnelheid is momenteel 22 kW wat omgerekend zo’n 6x sneller dan het stopcontact is. Dat is behoorlijk snel en dat heeft z’n impact, hierdoor is het namelijk mogelijk om in één nacht de auto te laden. Makkelijk zelfs, want de laadtijd is hierdoor gemiddeld 7 uur geworden (uitgaande van een 3-fase aansluiting). Een levensstijl waarin u dagelijks met een volle accu vertrekt is hierdoor realiteit geworden, met alle voordelen van dien. Niet meer naar het tankstation en altijd het goedkoopste laadtarief, om er maar twee te noemen. ➡️ Belangrijkste features 🏆 Dynamic Load Balancing 🏆 Laden op zonnestroom 🏆 OLED display 🏆 RFID voor laden met pas of token 🏆 Laden vanaf 1.38 kWh 🏆 Gratis App 🏆 Geen abonnement vereist 🏆 Beveiliging tegen diefstal 🏆 Gevestigd in Nederland 🏆 Compact en mooi design
Hardware
Afmetingen 297x210x110(mm)
Behuizing IK10
Variant Kabel of socket
Kabellengte 5 meter
Gewicht 3.1 KG zonder kabel
Laadspecificaties
DC lekdetectie 6 mA
Stroomvoorziening 6-16 Ampère
Netspanning 230V/400V
Laadvermogen tot 3.7 KW
(1-fase)
Laadvermogen tot 11 KW
(3-fase)
Software
RFID Ja
Bluetooth Nee
Connectiviteit WIFI
4G
OCPP 1.6 J
MID meter Ja
Goed om te weten
Wij helpen je graag op weg
Een eigen oprit of parkeerplaats maakt het plaatsen van een laadpaal thuis in vrijwel alle gevallen mogelijk.
Heb je geen eigen oprit, maar wel een openbare parkeerplaats die relatief dicht aan je huis of tuin grenst? Dan zijn er ook voor jouw situatie ook mogelijkheden om thuis te laden.
Wanneer je niet beschikt over een eigen parkeerplaats, maar toch graag thuis wilt laden, is het mogelijk jouw auto op te laden door middel van een laadarm, kabelgoot of kabeldrempel. De laadkabel mag namelijk geen voetgangers of het overige verkeer hinderen. Wel zijn er een aantal voorwaarden die gemeenten stellen. Informeer voor de betreffende regels bij je gemeente.
In het geval jouw eigen parkeervak niet aan je tuin grenst, en je de laadpaal wilt plaatsen binnen jouw parkeervak, moet er een kabel gelegd worden in gemeentelijk grond. Hiervoor dien je zelf toestemming te vragen en een vergunning voor te ontvangen.
Je kunt je laadpaal bevestigen aan de gevel/muur/wand maar ook op een montagepaal. Een montagepaal kost gemiddeld €300,- aan aanschafkosten excl. de extra kosten voor het ingraven. Voor het ingraven wordt vaak een sokkel gebruikt van ongeveer €75,-. Het plaatsen van je laadbox aan de gevel/muur/wand is dus een stuk goedkoper.
Een laadstation wordt vaak aan de muur bevestigd, meestal in een garage of aan de buitenmuur van je huis. Een laadpaal is een vrijstaand laadpunt dat op een paal wordt gemonteerd, vaak aan de rand van een oprit of parkeerplaats.
Beide varianten functioneren hetzelfde qua laadcapaciteit en techniek, maar de keuze hangt af van je persoonlijke situatie:
-
Heb je een garage of muur dichtbij je parkeerplek, dan is een wallbox vaak de beste keuze.
-
Heb je een parkeerplek verder van het huis of wil je meerdere auto's kunnen bedienen, dan is een vrijstaande laadpaal handiger.
-
De snelheid waarmee jouw elektrische auto kan worden opgeladen hangt af van twee factoren. De snelheid van de boordlader van de auto en de snelheid waarmee de laadpaal laadt. Om te bepalen hoe lang je auto nodig heeft om op te laden, moet je drie dingen weten.
-
Hoeveel kW aan stroom kan ik opwekken vanuit de meterkast?
-
Welk aantal kW’s kan de boordlader in de accu laden?
-
Hoeveel kW accupakket zit er in de auto?
Rekenvoorbeeld:
Je hebt een 3-fase 25A meterkast, hier pak je 3x16A van weg en kun je dus 11kW gebruiken om je auto op te laden. In de auto zit tevens een 11kW boorlader. Je hebt een totaal accupakket van 70kW. Je deelt het aantal het totaal accupakket 70kW accu door de 11kW beschikbare stroom en komt uit op +- 6,5 uur. Je meterkast is ook een belangrijke factor om te kijken hoeveel je kunt laden.
-
De meeste laadpalen ondersteunen Dynamic Load Balancing(DLB) en zorgen hiermee voor het automatisch terug schroeven van de laadsnelheid zodat jij hier zelf geen omkijken naar hebt. Het laadstation meet continue hoeveel stroom er beschikbaar is en past de laadsnelheid aan zodat je nooit meer stroom laadt dan beschikbaar is. Zonder DLB is de kans een stuk groter dat de hoofdzekering afslaat omdat het laadstation altijd het maximale vermogen zal vragen. Is het in jouw situatie altijd mogelijk om het maximale vermogen te laden? Dan heb je geen DLB nodig. Alle laadpalen die wij installeren ondersteunen dyamic load balancing.
In principe is elke meterkast geschikt voor een laadstation. Met een 3 fase aansluiting kun je sneller laden dan met een 1 fase aansluiting.
Wanneer is een 1-fasemeterkast geschikt?
Een 1-fasemeterkast - vaak 1 x 35 ampère - is geschikt om te laden met maximaal 7,3 KW (32 ampère). Je hebt hiervoor Dynamic Load Balancing nodig omdat je maar 3 Ampere overhoudt. Heb je minder dan 1 x 35 ampère hoofdaansluiting? Dan kun je laden met maximaal 3,7 kWh. Je kunt wel een 3 fase laadstation kiezen, en vervolgens laden op 1 fase. Voor laden met maximaal 7,3 KW kies je het best een 22 KW laadstation en met laden met maximaal 3,7 KW kies je een 11 KW laadstation. Op deze manier hoef je jouw laadstation niet te vervangen als je toch overgaat op een 3 fase meterkast.
Laden met 3 fase
Indien je sneller wilt laden, bijv. met 11 kWh, dan adviseren wij jouw om je hoofdaansluting te laten verzwaren. Wij kunnen hiervoor jouw groepenkast omzetten bij de installatie van het laadstation. De netbeheerder zal daarna de nieuwe hoofdzekeringen plaatsen. Dit kost ongeveer €200,-(kosten netbeheerder). Informeer bij ons naar de meerkosten voor de voorbereiding van jouw groepenkast voor 3 fase.
Een aantal van onze laadpalen voor thuis hebben de mogelijkheid om het verbruik automatisch door te berekenen aan bijvoorbeeld je werkgever.
Het is belangrijk dat de betreffende laadstation beschikt over zowel een RFID en een ingebouwde MID kWh meter is handig. Dit is voor de zakelijke rijder die thuis wilt laden een ideale optie.
Op de betreffende productpagina zie je of de laadstation een ingebouwde MID kWh meter heeft. Indien dit niet het geval is, en je toch automatisch wilt verrekenen, dient er een MID kWh meter bijgeplaatst te worden in de groepenkast. De kosten voor een 3 fase MID kWh meter is ongeveer €100,- excl. installatie.
Thuis laden met het Multitankcard(MTC) laadpas van je werkgever kan met een abonnement van E-flux i.c.m. een laadstation met een RFID lezer. De laadkosten zullen dan direct worden doorberekend aan je werkgever. Een abonnement van E-flux kost €4,38 ex BTW. Kijk voor meer informatie op E-flux.io.
Op de betreffende productpagina zie je eenvoudig of de laadstation beschikt over een RFID lezer.
Van advies tot Laadpaal
Binnen 2 weken geinstalleerd.

Adviesgesprek
.webp)
Offerte
_edited.jpg)
Installatie










.png)



